Mario is a 40-year-old street sweeper from Bologna who is addicted to pornography. During the month of August Mario remains in the city despite it becoming essentially a ghost town as the population leaves for the summer holidays. He lives in the city centre, the ‘old town’, with his elderly mother. She has been confined to a wheelchair after suffering a stroke, and requires the constant care of Olga, a 50-years old Polish carer home who looks after her while Mario is at work. It is during this period that Mario encounters Agatha, a young single mother, a meeting as random as it is unexpected. Mario’s life until now has been monotonous and lonely, but this is about to change. As Agata bursts into his life like a hurricane, Mario will have to come to terms with long-dormant feelings and emotions.