In 1971 Helmuth Busch fleeing, from his past as a Stasi (Secret Service of the former East Germany) spy arrives in Mexico where he hopes to start a new life far from Europe. In spite of his false identity he is immediately recognized by the Mexican police. To avoid being deported to his country he agrees to infiltrate a group of militant political students.