Set in the early 1970s, Gilles is a high school student in Paris, swept up in the political fever of the time. Yet his real dream is to paint and make films, something that his friends and even his girlfriend cannot understand. For them, politics is everything: the social struggle all-consuming. But Gilles gradually becomes more comfortable with his life choices and learns to feel at ease in this new society.