In the Landes region of France, near Bordeaux, marriages are arranged to merge land parcels and unite neighboring families. Thus, young Thérèse Larroque becomes Mrs. Desqueyroux. But her avant-garde ideas clash with local conventions. In order to break free from the fate imposed upon her and live a full life, she will resort to tragically extreme measures...