Paris, winter 1885. At the Pitié -Salpêtriere Hospital, Professor Charcot is studying a mysterious illness : hysteria. Augustine, 19 years old, becomes his favorite guinea pig, the star of his demonstrations of hypnosis. The object of his studies will soon become the object of his desire...