The story of the crazy idea of Monsignor Paolini and his childhood friend Mario, a former star athlete. The two friends, for different yet crucial reasons, decide to create a National Olympic team for the Vatican and take it to the London 2012 Olympics. This almost impossible feat is almost thwarted by endless obstacles that, amidst laughs and deeply moving moments, keep everyone holding their breaths until the very end.