On a trip in the north of Benin, Cécile crosses paths with a young African woman who, in a panic, leaves a baby in her arms... Cécile adopts this African child and Lancelot grows up in France. When he is seven years old, Cécile takes him to his homeland and tries to penetrate the secret surrounding his abandonment.