Henri has just lost his wife after 40 years of life together. They used to run a family hotel in the belgian countryside. Dominique, Ludovic and Louis, his 3 children, are keen to sell the hotel and start a new life, far away from the memory of their mother. Without facing up to or sharing their father's grief, they take matters in hand. But the arrival of Alice, a young woman who's 8 months' pregnant, turns their plans upside down. Henri reopens the hotel for her ans, as he can't seem to talk to his children, makes her his confidante.