Ana, an enterprising teenager, is living through a decisive moment in her life. Her mother, Graciela, seems at a turning point as well. For Rodolfo, Ana's father and Graciela's ex-husband, domestic life in the home of his second wife, is empty and cold, as if it were no place for him. Discreetly he sets out to reclaim his place with them, after having been away for ten years. 3 is a comedy about three people doomed to the same absurd fate: being a family.