Argentina 1979. After years of exile, 12-year-old Juan and his family come back to Argentina under fake identities. Juan's parents and his uncle Beto are members of the Montoneros Organization, which is fighting against the Military Junta that rules the country. Because of their political activities they are being tracked down relentlessly. His friends at school and the girl he loves, Maria, know him as Ernesto, a name he must not forget, his family's survival being at stake.