The twelve year old girl Kim experiences a dramatic encounter with a wolf on a secret climbing expedition during her summer vacation. Frightened and helpless she is imprisoned in a wolf's lair together with a starved wolf cub. Gradually she understands that kidnapping her is part of the wolf mother's plan. Kim is about to enter the strangest summer vacation of her life, as a babysitter and a hunting partner for a wolf.