At a time of globalization and reclining traditions, Sainkho is an attempt to investigate the ways artists deal with the phenomenon of missing links. Sainkho Namchylak is an exceptional singer and musician from the far deserts of the Tuva, a small country on the border to Mongolia. She has created an outstanding style that combines musical traditions of her nomad past with influences of the present in a world of drum 'n bass, hip hop and jazz.