19th century drama set on the plains of Ostrobothnia, western Finland, which are controlled by groups of knife-wielding thugs, the toughs. Traditionally, the first-born son inherits everything, so when Esko - a bum and a gang leader - learns that his father will leave the Välitalo estate to his younger and exemplary brother, all hell breaks loose.