Fernando Robles from Buenos Aires has already reached sixty and teaches education at the university. He has been married to Lilian Roviera his whole life. She is a spaniard, a social worker. They have never got bored with being together and they enjoy each other's company. Fernando's calm world is deeply affected when he receives official notification of his compulsory early retirement without any previous warning.