Camburnu is a small mountain village in northeastern Turkey. Thanks to the Black Sea’s mild and humid climate, the villagers have lived for generations off tea cultivation and fishing in harmony with the nature surrounding them. But this idyllic environment is threatened by the government’s decision ten years ago to build a garbage landfill directly above the village. Despite protests by the mayor and the villagers, a waste facility has been built that does not comply with the most important security and building standards and since then has continued to pollute the environment through accidents and disasters. The air is polluted, the ground water is contaminated, the annual rains flush the waste down the slopes, and flocks of birds and stray dogs have besieged the village. The tea growers, whose plantations lie beneath the landfill, have lost their livelihood. The consequences are devastating and clearly evident for everyone to see and yet tons of waste continues to be dumped in the landfill every day.