One night Violette, 11 years and 3 months old, takes off. In her bundle, a few chocolate biscuits, an urn containing her beloved, communist grandmother's ashes, and a book: Rosa Luxemburg: Letters from Prison. The letters of Rosa, her Rosa, that great, great, great German revolutionary, murdered in 1919, with whom Violette feels a direct connection. She'll therefore walk in her footsteps, take slow night trains, go further and further into Eastern Europe, and try, with the carefree nature of a child and her precious book, to change the world in her own way.