Naked Harbour is a movie about Finnish love in the year 2011. It is a story about people who seek love and acceptance at any cost. During one winter week all its characters face something irreversible. In the Sara-Lauri equation there is something wrong. The life designed to be perfect is in crisis. Milla believes she has found a mentor and a way to the stars but the truth is otherwise. Pertti tries to take care of the physical fitness of himself and his son but brings about a catastrophe. The school bullies harassing Walter drive him to an extreme situation. Aleksi's mother does not understand the meaning of the dog for her son. The American Robert gets to experience Finnish winter, and Marika is forced to meet mortal fear together with her little daughter. All the characters of the movie are imperfect, weak and lost, but all of them are driven by the need to be loved, seen, and touched. The people fail truly to meet each other, and they hurt each other, but in the background lives hope.