Joaquin, an elderly engineer dies while looking for the wreck of a Spanish galleon sunk in the 18th century. In his will he leaves his boat to his 38-year-old son Juan, the child of an extramarital affair. The natural heir start procedures to contest the will even using dubious methods to get what they want. Juan decides to explore and find the galleon which brought about his father's death.