Pauline is a bright and energetic nine-year-old. And at times, incredibly stubborn. She and her mother, Anna, have been on their own since her father took off for America years ago. Pauline has never liked any of her mother's boyfriends, so when Anna becomes romantically involved with Pit, she keeps it a secret from her daughter.