Martin Schultz is released after 11 years of imprisonment. As a citizen of the former German Democratic Republic, he experienced the fall of the Wall from his prison cell. Martin is full of hope when he returns home, but he hardly recognises East Berlin again. The "New Berlin" has already taken over and the "Old East Berlin" clings desperately to its last remaining traits. The eleven-year absence is like a time machine and Martin runs into one difficulty after another while finding his place in this "new" world.