Best friends Enid and Rebecca have graduated from high school, and now they need to figure out what comes next. Rebecca gets a menial job at a coffee shop and starts looking for an apartment, while Enid wallows in her miserable worldview, in which all jobs are sellouts and nearly all people are creeps, geeks, and losers. But when she plays a practical joke on the biggest dud of them all, Seymour, a lonely man who lives only for his collection of classic 78s, her life gets turned upside as she finds herself needing him in ways she never thought possible.