Ben is given the unique chance of a new beginning in the idyllic „Waldhaus“. As one of seven juvenile offenders he should adopt social skills and experience security in a family-like community. But when he meets his housemother Eva he is shocked: She is one of his victims. His brutal assault on her was never resolved. Ben does his best not to attract attention, but Eva soon starts to suspect something.