The revolutionary push of autumn 1956 has been stifled and Hungary is enveloped in an atmosphere of fear and snooping. And so young Agent Jung, outwardly posing as a private teacher, undergoes a test of loyalty administered by his superior and friend Markó. Living and working in an environment where the spies themselves are spied upon demands a fair amount of vigilance and an ability to make quick judgments.