Pinky, Monster, Princess, Wumm and Peng all live together with foster-parents, the Pommers. The five characters are - as their nicknames reveal - rather unusual orphans, which becomes obvious by Pinky's determination to imitate the great detective Pinkerton. It takes quite some time though before the cranky and gruff old millionaire Jonathan Morgan warms up to him. But since the old man cannot deny his crazyness, he soon needs Pinky's support to help him find his lost dog.