It’s a summer day and a retired forester Faik is receiving visitors at his country home. His son Nusret has come to visit with Faik’s two grandsons Caner and Zafer. Despite the summer setting however, the mood remains oddly muted. Faik is having problems with the local nomads and is constantly on his guard. This small group is completed by the family of Mehmet and Meryem and brings together different temperaments and social classes. But conflicts are avoided: it’s all someone else’s fault, that of the nomads, who remain an invisible foe.