The eminent teacher don Fermín Azcúe, widowed and childless decides to return to Jaca, his hometown when he retires to rest in the luxurious residential home. Walking through the city streets, squares, walks and gardens takes the teacher back to his youth love affair with Alicia. He decides to do all he can to this girl.