The script tells the story of two children, Paloma who is 12 years old and her 8 year old brother Alvaro. They both witness D. Isidro' s last invention: a machine through which you may see images from the past. Mr. Isidro is the expert clockmaker and repairer of the huge engine at La Puerta del Sol in Madrid.