A unique take on the elusive subject of time and the limits of what can be expressed, The End of Time is an explorative journey from the particle accelerator at the CERN in Geneva, where scientists seek to probe regions of time we cannot see, to the lava flows in Hawaii which have overwhelmed all but one home on the south side of the Big Island, from the disintegration of inner city Detroit, to a Hindu funeral rite near the place of Buddha’s enlightenment.