Regan is London’s toughest cop and head of “The Sweeney”, an elite crime-fighting unit who always gets their man. When Regan’s nemesis – a master criminal named Allen – turns central London into a battleground and his unit is framed for corruption, Regan and his young partner Carter find themselves removed from duty and thrown to the mercy of the underworld. The Sweeney are now cops without badges, and burning for revenge.