It is early summer, Agathe has come back to France and is at home in Montreuil. She is trying to recover from her husband's death and wants to return to working as a film director. The unexpected arrival at her house of a mother and son from Iceland, a sea lion and a neighbour who she has always desired but never managed to seduce, will give Agathe the strength to get her life back on track.