Michele Grassadonia is a fervent environmentalist. A long time ago, he moved from Palermo to Siena, its ideal city. He has carried out an experiment in his flat for longer than one year: living in full self-sufficiency, without running water or electricity. On a rainy night, Michele gets caught up in a series of confusing and mysterious events. From this moment on, his joyful experience in the ideal city starts to waver.