Oma and Bella is an intimate glimpse into the life of two dynamic elderly Jewish women in Berlin. The film follows them as make elaborate dishes recalled from their childhoods, before the Holocaust. Through the cooking of the sumptuous meals, they retain a part of their past past while remaining very much engaged in the present.