Mercedes and Pedro, cuban producer and script writer, attempt together with Alberto, spanish actor and producer, to agree on how to approach a film about the Cubans who want to leave and who want to leave but can't. A simple idea that ends up getting complicated because Spanish and Cubans have a very peculiar point of view in the issue.