Damien is a professor of Chinese civilization who lives with his wife, Iva, a theater director, and their son Noé. Their love is mired in a mountain of routine and disenchantment. To help keep Zorica from getting deported, Iva gets Damien to promise he’ll go to his father, a state department official, for help. But Damien and his father have a distant and cool relationship. And this mission is a risky business which will send Damien spiraling downward and over the edge...