“How does one make theater real? It is so easy to fall into tragedy or comedy. What is important above all is to be on this strict razor edge of the tightrope...” For the very first time in 40 years, Peter Brook, one of the major directors of contemporary theater, has agreed to raise the curtain and allow his son Simon Brook to film behind the scenes and to reveal the secrets of his approach. This unique and personal film takes us beyond the intimacy of a workshop, into a philosophical experience, on a tightrope.