Little Raven loves spaghetti and his head is full of all kinds of mischief. Although he's sometimes a scaredy-cat, he'd never admit it, and tends to bend the truth a bit to get his friends to join in his antics – which invariably lead to all kinds of predicaments. When he accidentally damages the dam at the edge of the forest one day and the reservoir threatens to flood the woods, Raven is afraid of getting into trouble – again – with Mrs. Badger, who takes care of him and all the other animals in the forest.