Recently separated from his wife and son, Detective Chief Inspector Bernie Reid hasn’t slept for weeks. He fields a call to an apartment, where he finds divorcee George Stone bludgeoned to death. Near the scene of the crime, Bernie is distracted by an encounter with a female passer-by, who leaves a lasting impression: Anna. He follows her and when they finally meet at a singles party, the mutual attraction is instantaneous, although Anna has no recollection of Bernie, nor of the night they first met. As evidence begins to point to Anna’s involvement in Stone’s murder, Bernie’s professional judgement battles with his desire for intimacy and love. When the mystery deep within Anna’s mind finally unravels, it reveals a truth too painful to bear.