Carpenter Geppetto builds a puppet and names him Pinocchio. Upon his numerous adventures, the marionette runs into quite a bit of trouble, but fortunately, a Fairy with Turquoise Hair helps him extricate from his many mischiefs. The Fairy comes along with a Crow, an Owl and a Talking Cricket. Pinocchio later finds himself on the Island of Toys and is transformed into a donkey. After a brave escape, he ends up in the belly of a shark where he saves Geppetto, who had also been swallowed by the shark while searching for Pinocchio at sea.