Hervé is a loner who lives only for his self-defence classes. Sacked from the zoo where he works because he makes the animals depressed, he becomes a night watchman in a factory where, to stave off boredom, he spies on his colleague and the latter’s wife who sells her body with her husband’s blessing. Marion is a pretty woman willing to do anything to have a child. One evening she meets a female nurse who falls in love with her, promising her both love and pregnancy, even if she has to steal from a sperm bank. Marion and Hervé, both seeking happiness, find their lives intersecting in a hospital corridor.