Real Pirates and false actors, boys writing lyrics for rap songs, girls writing letters to David Bowie. Men escaping from… reality shows. Fables getting true like the one about Wild Cannibals hanging around the Lake of Bilancino… An experimental film inspired to the life of Emilio Salgari and his novel "Yolanda, daughter of the Black Corsair". The movie is part of a series produced by Quarto Film on the 150th anniversary of Salgari's birth.