The story of a long journey, and of what Yaguine Fodè, two Guinean teenagers who have written on behalf of all children and young Africans a letter addressed "To their Excellencies the members and leaders of Europe". In the letter the two guys are asking for help for schools, food, health care, "... as your children that you love like life ...". With the letter in his pocket, and Yaguine Fodè hide in the truck compartment of a plane to Brussels, so begins their remarkable journey of hope that intersects with the story of another trip, this time from Europe to Africa, which occurred ten years later, made by two other teenagers and a balloon.