The story of Guido and Antonia, a young couple from opposite characters and the days marked by opposite timings: he works at night as a janitor at a hotel, she works in the day as a clerk in a car rental. He is gentle, patient and well-educated, she's restless, touchy and proudly ignorant. The film tells what happens to Guido and Antonia when they decide to have a child.