After their divorce, Johan and Marianne lost touch for many, many years. Johan, now a retired professor, has withdrawn to his grandparents' summerhouse in the western province of Dalarna. He bought the house after inheriting a minor fortune from a Danish aunt, a once-famous opera singer. Here he leads a solitary life with his books and a housekeeper.