In Naples, time does't exist. This is a popular belief, a superstition, a good luck charm, a trick, a song. In Naples,you spend your time waiting, and then, all of a sudden, you spend it just remembering. So will the beautiful things arrive? Or have they already happened? We compare four lives in a Naples of 1999 - full of hope, and then today, in a totally paralyzed Naples. "Four Neapolitan youngsters give an insight into the burden of becoming adults: Fabio and Enzo, two twelve year-old boys, still children… And Adele and Silvana, two little women of fourteen… Four gazes full of beauty, sadness, ingenuity, fragility, fear, hope and cynicism.