In the countryside, a young couple from Tel Aviv has to share a fountain with a group of Palestinian workers, between ancestral fears and hints of solidarity (Still Waters by Nir Sa’ar e Maya Sarfaty). During the summer, a Palestinian water seller supplies tanks and wells in the Bethlehem area, as it is left dry by the settlers (The Water Seller by Mohammad Fuad). An Israeli soldier on the verge of a nervous breakdown and a Palestinian peasant who violates curfew to water his watermelons. Together, they try to tame a donkey. (Raz and Raja by Yona Rozenkier). A famous actor and his two sons have a particular relationship, based on misunderstandings and eyedrops, with their neighbour, an old woman who survived the concentration camps (Eye Drops by Mohammad Bakri). An old Arab man, who lived in the US for years, manages a swimming pool. Here we find Palestinian families, who have never seen the sea, but then then bossy Israeli settlers come to invade this space. (Kareem’s Pool by Ahmad Bargouthi). An Israeli soldier, during a break from his drills, remembers an episode from his childhood: his mother was washing his hair in the bathtub, while his father was urging him on to hurry up. (Drops by Pini Tavger). A young and shy orthodox Jew is waiting for her parents to take her to a Shidduch, the meeting to combine a marriage. In the meanwhile, she has a bizarre conversation with an Arab plumber through a closed door. (Now and Forever by Tal Haring).