Don Dante Carraro is a priest. He is also a cardiologist and for the last four years has been the director of Cuamm. There is another, older priest with him: Don Luigi Mazzucato, director from 1955 to 2008 and by no means retired. Don Dante explains why they decided to call themselves Doctors WITH Africa: it is because they have always worked together with the African health institutions. They have two jobs: to run health structures throughout the immense sub-Saharan region and to hold courses—even up to university level—to train new generations of African doctors in the field. It is a huge undertaking, which this documentary portrays with an unsentimental reportage filmed in Africa, letting the doctors and patients, adults and children, speak.