Ermanno Olmi developed this project with the students of the last five years of the workshop "Ipotesi Cinema Formazione" in Bologna. The hundreds of interviews conducted throughout Italy, selected and edited, have now become a film under the artistic direction of Maurizio Zaccaro, offering a significant cross section of the expectations, hopes, disappointments and fears of young people today.