On the asteroid Sondak, the young rebel Kirik manages to get hold of Neuronia, a sphere with which Ramakor controls the minds of all the planet's inhabitants. After freeing the planet and the sphere in his hands Kirik escapes in a space-ship. The Mekans, frightening robots from Ramakor, chase him.