3 August, Cagliari: a poor neighborhood. At three in the morning eleven-year-old Cate is woken by the screams of her eccentric neighbor. Cate wants to run away from that apartment, from her numerous and problematic siblings and her tyrannical father. Only Gigi, a neighbor, is worthy of her love. She does not want to end up like her sister Mandarina, who got pregnant at thirteen. Or like Samantha, the neighborhood sex siren. And today, on 3 August, Gigi’s life is in danger: Tonio, Cate’s brother, wants to kill him. Cate warns Luna, her best friend. The two of them spend the longest day of their lives between the city, the sea and a thousand adventures. But her beloved Gigi is in danger. And when everything seems lost, during the night a beautiful woman appears out of nowhere: the mysterious Aleni, a witch who apparently can see into people’s futures...