A small abandoned house, isolated in the Algerian countryside. Here Ouardia has buried her son Tarik, a soldier possibly killed by his own brother Ali, leader of an Islamist group. She is watched by one of Ali’s men who lost an arm in an explosion. In this universe, tense with pain and brittle with drought, life will little by little reassert itself. Thanks to the garden that Ouardia will bring to life by dint of courage, work, and obstinacy. Thanks to the guard, a victim also, fi nally adopted by Ouardia. Thanks above all to the arrival of the child of Malia, who was loved by both brothers and who died in childbirth. But Ouardia has not seen the end of her trials. Ali, the accursed son, returns, seriously injured...